Ga naar de inhoud
Proworks Media Factory
  • Home
  • Contact

Strategie

Strategie





Waarom zou je een app willen hebben? Het klinkt raar, maar dat is de verkeerde vraag. De juiste vraag is: Welke boodschap wil ik overbrengen op mijn doelgroep?

Statisch vs Dynamisch

Statisch vs Dynamisch

Heb je vooral statische informatie aan te bieden? Een voorbeeld hiervan zijn de openingstijden van je winkel. Of heb je dynamische informatie: bijvoorbeeld een tijdelijke marketingactie. En hoe dynamisch is het dan? Een actie die alleen vandaag geldig is heeft een andere dynamiek dan een actie die een maand lang geldig is.
Heb je vooral statische informatie te delen dan is een website een goede oplossing. Maak de website responsive en hij is goed te lezen op een computer, tablet of smartphone.
Als de informatie dynamischer wordt dan moet je goed nadenken hoe je deze wisselende informatie naar je doelgroep wilt brengen. Supermarkten gebruiken voor de weekacties hier traditioneel de reclamefolder voor die ze huis aan huis laten verspreiden. Wil je nog sneller naar je doelgroep communiceren dan helpt een app met pushberichten. Dan ben je in staat om je doelgroep per direct te bereiken.

Openbaar vs Doelgroep

Openbaar vs Doelgroep

Heb je vooral openbare informatie? Dan kan een facebookpagina uitkomst bieden. Houd er rekening mee dat de informatie door de vrienden van je pagina gedeeld of geliked kan worden. Dat betekent dat de vrienden van je vrienden deze informatie ook te zien krijgen. Het kan zijn dat je dit graag wilt, voor sommige boodschappen kan het bereik niet groot genoeg zijn. Maar er zijn ook boodschappen die je niet met iedereen wil delen. Dan is het fijn als je je doelgroep afgeschermd kunt bereiken. Een boodschap in een app bereikt alleen degene die de app gedownload hebben. En als je binnen die doelgroep nog wilt differentiëren dan kan dat met in-app messageing. Persoonlijke berichten in de eigen app-omgeving.

Online vs Offline

Online vs Offline

Tot slot hoef je natuurlijk niet alle boodschappen via een online-strategie te distribueren. De offline wereld is ook nog altijd beschikbaar. In de online wereld hebben we het over o.a. websites, facebook, banners en Apps. In de offline wereld kennen we o.a. folders, kranten, brieven en registers zoals die van de Kamer van Koophandel. Naast de kenmerkende verschillen tussen online en offline zijn ook de aard van de kosten verschillend. Zo heeft de online wereld hoge instapkosten, maar daarna zijn de kosten van het distribueren van boodschappen zo goed als gratis. De offline wereld kent geen instapkosten maar zijn de variabele kosten per boodschap hoog.

Conclusie

Conclusie

Je moet goed nadenken via welke wegen je wilt communiceren met je klanten. Het laten maken van een app heeft alleen zin als je hem daarna ook gaat gebruiken. Denk hier dus van te voren goed over na. Het zou jammer zijn als je tienduizenden euro’s investeert om er later achter te komen dat de toegevoegde waarde van de app voor jou laag is.

Tenzij: de kosten van het laten maken van een app zo laag zijn dat je het gewoon eens kunt gaan proberen en ervaren.

Online strategie
Offline strategie
pijl3

Rozendaal

Contactpersoon: Wiebe Siegert

Steenbergen

Contactpersoon: Ralph Vrieling

Contact & Disclaimer

Contact:
Email: informatie@proworks.nl

Leveringsvoorwaarden:
Op al onze aanbiedingen en overeenkomsten zijn de Nederland ICT Voorwaarden 2014 van toepassing. Deze voorwaarden treft u hierbij aan.

Disclaimer & Privacy Policy:
Klik hier voor onze disclaimer & pp

Social media

  • Bekijk het profiel van proworksmediafactory op Facebook
Klik hier voor onze social media huisregels
(c) Proworks Media Factory
Thema door Colorlib Aangedreven door WordPress
 

Reacties laden....
 

    Proworks.nl gebruikt cookies om de werking van de website te verbeteren. Als u verder gaat met het gebruikmaken van onze website nemen wij aan dat u akkoord bent met het gebruik van cookies!Ja akkoord!Meer informatie